CESTOVÁNÍ S DĚTMI
Upozorňujeme, že všechny děti bez ohledu na věk (tedy i nejmenší kojenci) musí mít vlastní cestovní pas. Nelze mít dítě zapsané jen v pase, nebo občanském průkaze rodičů. U nejmenších dětí může dojít ke každoročnímu vyřizování cestovních pasů z důvodu časté změny jejich podoby. Pozor na zákonné lhůty vyřízení pasů: běžný pas – vyřízení do 30 dnů, bleskový pas – vyřízení do 5 pracovních dní s platností na 10 let, občanům mladším 15 let s dobou platností 5 let.
Cena bleskového pasu pro dospělou osobu činí 3 000 Kč, pro občany mladší 15 let cena činí 1 000 Kč. Informujte se aktuálně na městském úřadu – oddělení pasů.
DOPRAVA LETECKÁ
Je zajišťována leteckou společností Smartwings, a. s. z Prahy do Thessalonik (Soluně). Na letiště je cestující povinen se dostavit 2 h před plánovaným odletem dle podmínek letecké společnosti. Přepravní podmínky naleznete na: http://www.smartwings.com/cs/cestovni-informace/prepravni-podminky/
PŘEDPOKLÁDANÝ LETOVÝ ŘÁD
Odlet Praha (PRG) 12:40 h – přílet Thessaloniki (SKG) 15:45 h
Odlet Thessaloniki (SKG) 16:30 h – přílet Praha (PRG) 17:40 h
DOPORUČENÁ SPOJENÍ MHD NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA PRAHA
Trasa B výstupní stanice Zličín – bus MHD č. 100 Praha hl. nádraží – Airport Express
PARKOVÁNÍ U LETIŠTĚ
Můžete si objednat parkování u letiště, www.goparking.cz, při nahlášení hesla: IRI711 obdržíte slevu na parkování.
ODBAVENÍ NA LETIŠTI
Dokumenty k odbavení do letadla: pro charterové lety společnosti Smartwings se již nevydávají tištěné letenky, jste odbavováni v režimu „ticket less“, jen na základě Vašeho cestovního dokladu, který předkládáte při odbavení na přepážce check-in. Pro Vaši informaci o lince a čísle letu zasíláme společně s těmito informačními pokyny také dokument „Pokyny k odbavení“, kde nalezne číslo letu, čas odletu a příletu. Na letišti nebude přítomen zástupce naší cestovní kanceláře, odbavujete se sami na odbavovací přepážce check – in na základě předložení Vašich cestovních dokladů. Informační tabule o odletech: Po celou dobu pobytu na letišti sledujte informační tabuli, kde se objevuje cílové letiště a číslo letu. Tato informační cedule Vás informuje o otevření odbavovací přepážky (check-in), či otevření odbavovací přepážky (gate) ke vstupu do letadla. Odbavení do letadla: v hlavní odletové letištní hale (TERMINÁL
Sever 2, 1. patro budovy, odbavovací pulty (check-in) uprostřed Terminálu č. 2. Tyto přepážky se otevírají 2 hodiny před plánovaným odletem, nad každou přepážkou se objeví číslo letu, destinace a čas odletu. Cestovní kancelář nenese zodpovědnost cestujícího za pozdní odbavení na check-inu, tato přepážka se
uzavírá cca 40 minut před odletem, po uzavření přepážky k odbavení Vám nebude umožněn nástup do letadla, Vaše letenka propadá. Při odbavení do letadla obdržíte od zástupců letecké společnosti palubní vstupenku a zavazadlový lístek (je nutný pro případnou
reklamaci!). Na palubní vstupence pod označením GATE (východ) a číslem, např. A1, A2 je označen vchod na nástup do letadla. U odbavovací přepážky se rozhoduje o Vašem usazení v letadle. Pokud požadujete místo v letadle s někým dohromady (celá rodina dohromady), sdělte to prosím pracovníkovi přepážky
a dostavte se společně všichni k odbavení. Za poplatek je možné zamluvit si konkrétní místo v letadle předem u naší CK. Poplatky za doplňkové služby (nadváha, catering, seating a další) nalezente na stránkách www.smartwings.com/cs/cestovní-informace/poplatky-za-doplnkove-sluzby. Na palubách letadel Travel Service,a.s. došlo ke změně struktury palubních služeb: do destinace Thessaloniki (SKG) (lety kratší než 3 hodiny) je poskytován tzv. servis Buy on Board (BOB). Občerstvení je možné zakoupit dle aktuální nabídky v palubním magazínu. Ceník naleznete pod odkazem: https://iriny-tours.cz/doplnkove-sluzby/ostatni-sluzby/sluzby-v-letadle/.
ZAVAZADLA
Každý cestující v letadle (děti do 2 let mají nárok na 10 kg zavazadlo), má nárok na bezplatnou přepravu zavazadel o celkové hmotnosti 23 kg (přičemž součet všech tří rozměrů nesmí přesáhnout 250 cm). Pro kabinové zavazadlo je nejvyšší povolená hmotnost 8 kg, přičemž rozměr kabinového zavazadla nesmí překročit rozměry 55 x 45 x 25 cm, maximální součet všech tří rozměrů může být 115 cm včetně držadla a koleček. Sdružování zavazadel (součet hmotností za více osob do jednoho zavazadla ) není povoleno. Případná nadváha zavazadel je pečlivě kontrolována a v případě překročení limitu hradí klient příslušné poplatky. Nadváhu zavazadel doporučujeme zakoupit předem u nás v kanceláři. Podrobné podmínky přepravy zavazadel poskytneme na vyžádání, nebo je naleznete aktuálně na http://www.smartwings.com.
REKLAMACE ZAVAZADEL / ZTRÁTA ZAVAZADLA
Za poškození nebo ztrátu zavazadla při letecké přepravě přebírá plnou zodpovědnost letecká společnost. Poškození, či ztrátu zavazadla je nutné nahlásit ihned po příletu na příslušné přepážce letiště, nebo delegátovi. V příletové hale letiště je ihned sepsán protokol PIR a dále předkládáte zavazadlový lístek, který
jste obdrželi při odbavení zavazadla, cestovní doklady a palubní lístek. Po odjezdu z letiště nelze zavazadla již reklamovat. Po příletu do ČR předložíte na přepážce reklamace zavazadel sepsaný protokol (z Řecka). Reklamaci vyřizuje následně letecká společnost, ne cestovní kancelář.
DOPRAVA AUTOKAROVÁ
Autokarová doprava je zajišťována luxusními, klimatizovanými autobusy od našich stálých dopravců. Při přepravě si každý klient ručí za případnou ztrátu zavazadla sám, pokud dojde k poškození zavazadla při přepravě, odpovídá za poškození dopravce, ne cestovní kancelář.
UBYTOVÁNÍ
Téměř u každého ubytovacího zařízení popisujeme jeho polohu vůči pláži, okolí a centru letoviska. Je třeba brát zřetel na poskytnuté informace a dle toho si vybrat nejvhodnější ubytování pro Vás. Pokoje s výhledem na moře nemusí mít přímý výhled na moře, výhled může být omezen částečně zástavbou, nebo stromy. Je třeba počítat s tím, že v ubytování nelze zaručit absolutní klid a to ani v nočních hodinách, zvláště v hlavní sezóně, kdy se většina turistů přijíždí na dovolenou bavit. Klientům vyžadujícím klidné prostředí doporučujeme pobyty v letoviscích v mimosezónních obdobích. O času uvolnění pokojů při odjezdu Vás bude informovat náš zástupce osobně, nebo sdělením na informačních tabulích CK IRÍNY TOURS, které jsou umístěny na většině objektů. Před odjezdem probíhá předání Vašich pokojů, je třeba zanechat pokoj se stejným vybavením, v jakém jste ho přebírali. Závěrečný úklid zajišťují majitelé penzionů, nebo hotelů. Přistýlky a dětské postýlky nejsou součástí pokoje. Přistýlka není plnohodnotným lůžkem, velmi často je dodávána formou rozkládacího lůžka. V některých hotelích není možno dodat na pokoj přistýlku, klient si musí uhradit dva samostatné pokoje, rodinný pokoj, dvougarsoniéru, nebo vícelůžkový apartmán. Dětské postýlky jsou poskytovány většinou zdarma. Jejich počet je omezen, proto se může stát, že postýlka nebude ve Vámi vybraném termínu k dispozici.
HYGIENA / HMYZ
V jižních zemích panují odlišné hygienické návyky a předpisy. Fungují zde zastaralé způsoby kanalizace, proto se na WC neodhazuje toaletní papír do mísy, ale do připravených odpadkových košů. O úklid košů se v garsoniérách stará klient sám. V Řecku je možné v určitých měsících pozorovat zvýšený výskyt komárů. Některá ubytovací zařízení mají připraveny na pokojích odpuzovače komárů do zásuvky, klienti si jen dokupují tablety.
ELEKTRICKÉ NAPĚTÍ
Elektrické napětí je v síti běžné, jako u nás, 220 V. Na běžné spotřebiče není třeba mít adaptér.
TELEVIZE
Programy v televizi jsou místní, nebo zahraniční.
CELNÍ A DEVIZOVÉ PŘEDPISY
Je zakázáno vyvážet a dovážet větší množství tabákových výrobků a alkoholu. Limity jsou stanoveny na osobu ve výši: 200 ks cigaret, 50 ks doutníků (nebo 250g tabáku), 2 l vína, 1 l alkoholu, 250 ml toaletní vody. Je zakázán vývoz či dovoz jakýchkoliv drog nebo omamných látek, chráněné a vzácné fauny a flóry. Vysoké pokuty hrozí za vývoz jakéhokoliv předmětu staršího 100 let, pokud k tomu nemáte zvláštní povolení. Cenné věci a větší obnos peněz je nutné nahlásit na celnici.